Avenc dels Vint-i-vuit (28)

Petit avenc de 10 m. de fondària al Perelló (Baix Ebre)

Per un pouet-rampa es desemboca en una sala de sostre pla i coberta de blocs. Per sota d'ells i en diferents diverticles de curt recorregut s'arriba al punt de màxima fondària (- 9,8 m.).
  • Municipi: Perelló, El
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Serres de Cardó i del Boix
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

A la zona del Parc Eòlic de les Colladetes, a la capçalera del barranc de Coma Novell.
A l'alçada del km. 4,5 de la carretera TV-3022, del Perelló a Rasquera, surt a la dreta una pista que penetra en el parc eòlic. Cal seguir sempre en direcció NE, al costat dels aerogeneradors. Quan la pista s'acosta a la capçalera del barranc de Coma Novell, apareix un trencall a la dreta que en el primer tram no hi han molins. L'avenc es situa entre els dos torrents que formen la capçalera del barranc esmentat i a escassament 200 metres al NO de l'Avenc de l'Arrel.

Les úniques referències que tenim són les proporcionades per la SIE – CEA que el van explorar el setembre del 1983.
És molt possible que es tracti del mateix avenc que membres de la SES Puigmal (Barcelona) van explorar el gener del 1961 tot batejant-lo amb el nom d'Avenc dels Quatre Pins, atorgant-li una fondària de 15 metres.
Cal dir que no s'ha de confondre amb un altre avenc de la mateixa zona que els de la SIE van batejar com Avenc dels Quatre Pins.

topo 0: Avenc dels Vint-i-vuit (28)

1. SES – Puigmal (1961).- “ Serra de Cardó (Tarragona)”. Cordada (65): 8-9. J. Mª Armengou, editor. Barcelona.
  2. SIE (1984).- “Resultat de les exploracions realitzades a la zona del Perelló (Baix Ebre)”. EspeleoSie (27): 76-97. SIE del Centre Excursionista Àliga. Barcelona.