Avenc dels Veterans

Petit avenc de 16 m. de fondària al Fondo de Vallbona (Garraf)

Per una petita boca entre blocs es penetra en una galeria de secció arrodonida, d'uns 15 metres de longitud i en forta inclinació. Al seu extrem inferior desemboca en un pouet de 6 metres de desnivell al fons del qual s'assoleix el punt de màxima penetració.
Totes les parets del conducte estan entapissades de formacions litogèniques de modestes dimensions.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2013-01-07 15:26:46

Des de la Pleta cal seguir el camí cap al Puig del Martell i la seva vistosa dolina (el Camp-rodó). Poc abans d'arribar-hi, cal deixar el camí i anar baixant, a l'esquerra, seguint uns pedrons, fins a la llera del Fondo de les Guineus. De la mateixa llera, cercar un corriol, molt foc fresat, que arrenca pocs metres aigües amunt. Seguir-lo uns quaranta metres amunt i girar a la dreta. Caminar horizontalment, pel dret, uns quaranta metres fins a la petita boca.

El 29 de maig del 2004, tres espeleòlegs veterans: Fèlix Alabart, Lluís Muntan i Emili Sabaté, tot fent una passejada-prospecció pels voltants de la Pleta, van trobar un petit forat entre pedres que ben aviat van començar a desobstruir. Com aquell dia no van arribar a poder accedir a l'interior, van tornar, proveïts de les eines necessàries, el 12 de juny següent. Aleshores sí, van poder fer la desobstrucció completa i explorar aquest nou avenc, que per cert, ja abans de trobar-lo havien decidit que, si descobrien un avenc, li posarien de nom Avenc dels Veterans.

topo 0: Avenc dels Veterans

foto 0: Avenc dels Veterans
foto 1: Avenc dels Veterans
foto 2: Avenc dels Veterans
foto 3: Avenc dels Veterans
foto 4: Avenc dels Veterans
foto 5: Avenc dels Veterans

1. Sabaté, Emili (2006).- “ Avenc dels Veterans”. EspeleoCAT (4): 15-16. Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.
  • Situació, Coordenades i fotografies facilitades per Lluís Muntan (GES-CMB)