Avenc dels Ampostins

Avenc de 42 m. de fondària a la zona de la Caramella (el Port)

Format per un primer de 14 metres de desnivell i de modestes dimensions. A partir del replà que forma la seva base s'origina una altra vertical de 12 metres i que va guanyant en amplitud fins arribar a un gran replà al seu fons i des d'on continua per un nou pou de 13 metres encara més ample. A l'extrem del seu fons existeix una finestra penjada per la qual s'accedeix a una xemeneia i a un pouet de 4 metres, al fons del qual hi ha un petit bassal que s'alimenta de les filtracions provinents de la xemeneia.

• Municipi: Roquetes
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Port, el

Anant per la pista asfaltada que puja al mont Caro, quan s'acaba la gran recta i a la corba on s'inicia la pujada, surt a l'esquerra una pista que, en direcció S hem de seguir fins el corral de Colomet; una mica més endavant cal prendre un desviament a la dreta que segueix el curs del barranc de la Caramella, fins arribar a la Casa Carballo. Des d'aquí caldrà seguir el camí de la Caramella a Caro i després de deixar el desviament que porta a Mola Castellona, cal continuar poc més de 200 metres i a uns 4 metres a la dreta del camí es troba la boca de l'avenc.

La referència més antiga que tenim és la de l'exploració realitzada per membres de l'Espeleo Club Tortosa l'any 1992.

topo 0: Avenc dels Ampostins

foto 6: Avenc dels Ampostins
foto 7: Avenc dels Ampostins
foto 8: Avenc dels Ampostins

Cavitat sense bibliografia coneguda. Totes les dades han estat extretes del blog de l'Espeleo Club Tortosa. · Altres fotos extretes del blog de la Secció d'espeleologia i barrancs de la UEC Tortosa, realitzades el juliol del 2011 pel company Joan Sabaté (Saba), mort en accident a la cascada de Gavarnie el passat setembre del 2011.