Avenc del Set

Ínfim avenc de 6 metres de desnivell a Begues

Es tracta d'un únic pou  amb un pendent de 80 graus i 1 metre d'amplada que té 6'5 metres de fondària.
  • Municipi: Begues
  • Última revisió: 2019-08-21 12:38:08

Des de la carretera asfaltada del Pla de Sots, surt una pista en direcció a la creu d'Ardenya, que passa pel costat de la dolina on hi ha l'avenc Gran de les Alzines, una mica més endavant trobem a l'esquerra el camí que duu a l'avenc de les Alzines, a partir d'aquest punt haurem de continuar per la pista durant 85 metres, al cap dels quals ens desviarem a la dreta 10 metres, en aquest punt trobarem la cavitat.

La primera exploració fou realitzada l'any 1973 pel GEFOMA, la mala ubicació de la cavitat per part dels descobridors, juntament amb la instal·lació de torres elèctriques en el lloc on la situaven, va donar peu a pensar que aquesta havia desaparegut.
L'any 2004 la SIE-CEA localitza l'Avenc del Set, comparant la diferència del dibuix de la topografia amb les cavitats conegudes de la zona arriben a la conclusió que és tracta d'una nova cavitat.
L'any 2019, membres de l'ERE del CEC amb les dades ja conegudes i de noves provinents dels arxius del CE Cervelló i d'Antoni Asensio, a partir de la correcta ubicació de totes les cavitats de la zona, realitzen un seguit de poligonals exteriors que donen com a resultat arribar a la conclusió que l'Avenc Estret i l'Avenc del Set són en realitat la mateixa cavitat.

topo 0: Avenc del Set
topo 1: Avenc del Set

foto 0: Avenc del Set
foto 1: Avenc del Set
foto 2: Avenc del Set
foto 3: Avenc del Set

1. Lloret Prieto, Jordi.(1979).-Catálogo Espeleológico del Pla d'Ardenya (I):1-106. Barcelona.
  2. Marqués, J. (1974).-”Breve estudio de tres pequeñas cavidades en la zona de la creu d'Ardenya. Ordal.” GOURS (2):36-42. GEFOMA (SEFM). Barcelona.
  3. Rubinat Aumedes, F. (2004).-“Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie (Monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.
  • Fotografies facilitades per A. Beguerie i Martí Romero (ERE-CEC).
  • Actualització de dades abril de 2019 per l'equip d'Espeleoíndex.