Avenc del Pla dels Corronyoners

Esquerda de 21 metres de fondària a Margalef.

Aprofitant el pi que tenim a la vora instal·lem una corda que ens servirà per baixar els 10 metres de pou inicials, que ens duran a una galeria alta de sostre. En direcció N. la galeria es més estreta, i poc abans d'arribar al final, a terra una gatera ens condueix a una petita sala inferior plena de graves i sense continuïtat. Tornant enrere i seguint la galeria en direcció S. tot just quan hem passat el pou per on hem entrat, una altra gatera a la dreta condueix a una galeria alta i estreta d'uns 20 metres, fins arribar a una sala plena de blocs amb un petit pou de continuació dubtosa. Continuant per la sala arribem a una bifurcació de dues galeries ascendents de 6 i 10 metres aproximadament on acaba l'exploració.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el

L'accés més fàcil es pujar pel camí del barranc de la Taverna, fins a mitja alçada i al mig d'un retomb a la dreta, abans de creuar-lo, surt un senderó molt dret i perdut. Cal anar seguint-lo; aquest senderó travessa un petit barranc afluent del de la Taverna, i continua, primer remuntant pels tormos i, després, per la mateixa carena fins arribar al pla on es troben els corronyoners, el terra és ple de fenàs i gespa. Estem a l'alçada de l'avenc del Púdol, que es troba al costat esquerre nostre però a l'Auferí. La cavitat es troba a la part més occidental del pla dels Corronyoners, una mica més amunt, sobre un turó on hi ha un parell de pins hi trobarem la boca en forma d'embut.

Les primeres dades d'exploració són aportades pel GELL l'any 1998.

topo 0: Avenc del Pla dels Corronyoners

1. Farrús, M.;Satorra, A.;Pérez, Ll.(2006).-”Resultats de les campanyes del GELL a la serra del Montsant,II. Anys 1998-2005”. Grallera (6):3-33. GELL. Lleida.