Avenc del Pi Pla

Petit avenc de 6 m. de fondària per sota la Mata (Serra de l'Obac)

Una boca de reduïdes dimensions (1 per 0,5 m.) ens permet baixar per un estret pou de 4 metres fins a una sala de 3 per 3,5 metres amb una mica de pendent i de sostre baix que només permet posar-se dret en algun punt.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2013-10-07 14:31:39

Anant per la carretera de Terrassa a Mura, poc abans del km. 13 hi ha un revolt a la dreta on es creua el torrent de l'Hort. Aquí s'inicia un camí ample (antic camí de la Mata), que caldrà seguir fins a un pronunciat revolt a l'esquerra i on comença la pujada. En aquest revolt, a l'esquerra, s'haurà de trobar un antic camí que caldrà seguir-lo un parell de minuts per tot seguit trencar cap al NO fins a trobar el gran pi tombat i l'avenc.
Si es prefereix deixar el cotxe al Coll d'Estenalles, caldrà fer el mateix itinerari però a la inversa, des de la casa de la Mata.

Descobert la primavera del 1982 per membres del GES – CMT i de la SIS – CET, tot cercant una sèrie de cavitats de les que tenien notícia (no pas d'aquesta) a la zona de la Canal de l'Hort.

topo 0: Avenc del Pi Pla

Badiella, X.; Buil, A. (1984).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XV)” Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (36-37): 792-795. Terrassa.