Avenc de Perers

Petit avenc de 7 m de fondària a Moià

L'avenc, d'eclosió, està format per un pou de 7m., situat al marge d'un camp agrícola on possiblement s'escolaren aigües de drenatge de pluges d'aquest camp que foren les causants de l'esfondrament del substrat superior i l'obertura del pou. Segons diuen, l'avenc el va acabar de destapar un pagès propietari dels camps, traient pedres amb el seu tractor. Després, van instal·lar unes travesseres de ferro a la boca falcades amb blocs de pedra, per evitar accidents.
  • Municipi: Moià
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2020-01-20 10:28:08

Per la carretera N-141C que va de Moià a Collsuspina, quan arribem al punt Km 31 prendrem una desviació en direcció a Perers, seguirem per la pista principal i quan arribem a la primera desviació agafarem el camí de la dreta, passarem pel costat de una nau agrícola, continuarem pel la pista que passa al costat d'uns camps de conreu; just aquí, a la nostra esquerra, trobarem l'avenc en un marge dels camps molt ben cuidats. Si seguim el camí a mà esquerra, trobarem el dolmen de Perers.

Cavitat inèdita fins que membres del GE Badalona la van localitzar i topografiar a finals de setembre de 2019.

topo 0: Avenc de Perers

foto 0: Avenc de Perers
foto 1: Avenc de Perers

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 29-10-2019. Dades: Josep Cuenca i F. Xavier Samarra (GEB)