Avenc de la Rosita

Avenc de 25 metres de fondaria al municipi de Sales de Llierca.

La cavitat comença amb una esquerda estreta que davalla uns 7 metres, fins que s'eixampla i en un parell de metres ens situem en una plataforma que divideix dos pous de dimensions respectables 2,5x4,5 metres aproximadament cadascun.
El pou que queda al nord baixa 7 metres i acaba en una planta plena de còdols. L'altre pou comença després d'una curta rampa on hi ha una curiosa arrel d'uns 6 metres d'alçada que penja del sostre. El pou força ample baixa 11 metres; en aquest punt trobem una curta galeria que baixa una mica i ens situa en el punt més profund de la cavitat a -25 m. El recorregut total és de 40 metres.
  • Municipi: Sales de Llierca
  • Comarca: Garrotxa
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:04

Situats a la carretera A-26 entre Besalú i Castellfollit de la Roca, caldrà agafar la sortida cap a Montagut, i just quan acabem de passar el poble ens desviarem a l'esquerra en direcció a Sadernes. Uns dos-cents metres abans d'arribar-hi seguirem per una pista sense asfaltar que es dirigeix  a Guitarriu i al Coll de Faja. Quan arribem a les ruïnes del Cofí, seguirem per la pista de l'esquerra fins a la casa en ruïnes del Lliure. En aquest punt, on s'acaba la pista, hi trobarem unes pintades per anar a la cova del bisbe. Des d'aquí, anirem a l'esquerra en direcció sud, seguint per un corriol que de seguida arriba a un petit grau molt fàcil de baixar . La boca de l'avenc de la Rosita és al peu d'aquest grau i a l'esquerra segons la marxa.

Aquest modest avenc el va ensenyar la Rosita del Vilarot als membres del Grup Sadernes i del GASALP de Bescanó, que el van explorar per primer cop el 20 de febrer del 1999, en van fer un senzill croquis, i li van atribuir una fondària exagerada de 40 m.

topo 0: Avenc de la Rosita

foto 0: Avenc de la Rosita
foto 1: Avenc de la Rosita
foto 2: Avenc de la Rosita
foto 3: Avenc de la Rosita
foto 4: Avenc de la Rosita
foto 5: Avenc de la Rosita

Rubinat, Francesc; (2008).- 'Avenc de la Rosita' Espeleòleg (45):32, ERE-CEC, Barcelona.