Avenc de la Jaça de les Vaques

Petit avenc de 13 metres de fondària a La Vansa i Fórnols

La boca de poc més d'un metre de diàmetre, dóna pas aun polit pou de 12 metres, amb el fons col·lapsat per pedres i troncs tallats, impossibilitant una suposada continuació.
  • Municipi: Vansa i Fórnols, La
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Port del Comte, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Per arribar al Prat de Sangonelles, a la capçalera de la vall de Padrinàs, prendrem des del coll de Port la carretera asfaltada que puja al refugi d'Arp i a les pistes d'esquí  nòrdic  de Tuixén - La Vansa. Després agafarem una pista que voreja la muntanya per l'obaga, fins que trobem un trencall a la dreta. Al cap de 2 quilòmetres farem cap a la cabana de pastors del Prat de Sangonelles. Una pista feta per l'aprofitament forestal en desús, davalla en ziga-zagues per estabilitzar-se finalment. Caminant-hi ens creuarem amb un important torrent (el segon que trobarem), amb una cinglera que obliga a la pista a serpentejar. Ascendint ara per la nostra esquerra el torrent i a uns 60 metres per sobre de la pista entre uns pins, s'obre la boca de l'avenc.
Coordenades molt aproximades.

Explorat pel GELL el 1998.

topo 0: Avenc de la Jaça de les Vaques

Pérez, Lluís.- Gàzquez, Norbert.- Gàzquez, Josep Lluís(2006).- “Alt Urgell. Alinyà-La Vansa” Grallera (6):35-69. GELL-CE Lleida