Avenc de la Germandat

Petit avenc d'11 m. de fondària al Garraf (Begues)

Una boca entre blocs dóna pas a un únic pou de 9 metres, força ample, i que acaba en un pendent que ens porta a la cota màxima de -11metres, en direcció al tàlveg. Hi trobem a les parets de la base colades concrecionades de força bellesa.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Accés dificultós al darrer tram per la seva semi-verticalitat. Des del Corral Nou agafarem el camí que puja a Can Jaques, passant a prop de l'avenc del Corral Nou. Arribarem a Can Jaques, i continuarem pel camí, força embardissat a trams, i al collet entre el Turó de la Gràngela i les Penyes Roges ens desviarem cap al fondo de la dreta, en direcció SO i per la dreta del tàlveg. A uns 300 metres trobarem la boca de la cavitat, en fort pendent, uns 10mts per damunt del llit del fondo.
Atenció: Les coordenades donades pels autors no coincideixen amb la situació expressada al mapa que aporten ells mateixos i la situen 15 metres més amunt.

Descobert l'any 2006 en una prospecció a la zona pels germans Arbonés i acompanyats pels germans Serrano (Dalton, en aquella època encara a la S.E.C.E.S. de Sitges). En aquell moment l'anomenaren “avenc dels Àlex” perquè a tots dos grups de germans n'hi havia un, d'Alex, però finalment l'anomenen “avenc de la germandat” en honor a tota la resta de companys del grup.
El febrer de 2012, i ara com a S.E.S. del GE Ribes, torna al forat Alex Serrano acompanyat de Joan Ramia i Josep Pastor, n'aixequen la topografia i agafen les coordenades actuals.

topo 0: Avenc de la Germandat

foto 0: Avenc de la Germandat
foto 1: Avenc de la Germandat
foto 2: Avenc de la Germandat

• Dades extretes del web: sesdelger.com
  • Fotos extretes del blog: espeleobloc (post del 14 març 2012)