Avenc de la Gelasa Ii

Humil esquerda de despreniment al Montgrós (Sant Pere de Ribes)

Cavitat amb amplades entre 0,50 i 1 metre. Comença amb una forta rampa que es verticalitza i s'estreny fins a fer-se impracticable. Per la part superior doble galeria que torna a unir-se per anar-se reduint al poc.
  • Municipi: Sant Pere de Ribes
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Baix Foix, el
  • Última revisió: 2019-06-15 11:31:22

Sortint de Sant Pere de Ribes en direcció a Vilanova per la carretera BV-2117, en arribar al punt quilomètric 3,900 s'ha de prendre el desviament a Can Ramonet. Pocs metres abans d'arribar a una subestació elèctrica s'ha de seguir per la pista de l'esquerra en direcció a la urbanització Els Vinyals. En creuar una segona tartera cal ascendir per un difús corriol, més o menys senyalitzat, que puja fins a la cavitat. Cinc metres al S de Gelasa I es troba la II.

Les primeres notícies de la cavitat són les del membres del GET de l'AE Talaia (Vilanova i la Geltrú) que la van explorar cap al voltant de l'any 1970. Actualment és prou coneguda pels excursionistes de la comarca.

topo 0: Avenc de la Gelasa Ii

foto 0: Avenc de la Gelasa Ii
foto 1: Avenc de la Gelasa Ii

1. AA. (1972).- “Avenc de la Gelasa”. Soterrània (3): 18-19. GET – AE Talaia. Vilanova i la Geltrú
  1. AA. (1981).- “Recull de treballs GET” Soterrània (4): 7-28. GET – AE Talaia. Vilanova i la Geltrú
  • Dades actualitzades, situació, coordenades, topografia i fotografies facilitades per A. Beguerie, A. Montserrat i M. Romero (ERE – CEC) que la van visitar el 22-5-2019