Avenc de la Galleda

Petit avenc de 9 metres de fondària a la serra de la Morella (Begues)

La boca dóna accés a un estret conducte semi vertical de 5 metres de recorregut amb una amplada mitja de mig metre i poca cosa més d'alçada. Aquest conducte ens aboca a la capçalera d'un pou de 5,80 metres de fondària, al principi del qual aquest s'eixampla una mica, per acabar fent-se estret fins a impedir la continuació.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2016-04-30 15:25:28

Està situat a 48 metres a l'E, de la boca inferior de l'avenc Carles Selicke. El millor accés és per la pista que es dirigeix al coll de la Morella. Un cop deixem la pista asfaltada i situats a la cadena que impedeix el pas als vehicles, seguirem la pista durant 380 metres on trobarem a la dreta un sender que es dirigeix a Coll Sostrell, recorrerem aquest sender durant 580 metres fins situar-nos al mig d'una vall, remuntarem aquesta vall en direcció O, pujant per les antigues terrasses de conreu fins arribar a la cavitat, aquesta es troba a 57 metres de distància del sender, en la part esquerra de la vall segons la marxa.

Les poques dades que teníem d'aquesta cavitat, és que havia estat desobstruïda per l'EGUME, als menys això ho feia suposar la pintada que hi havia a la boca, actualment la pintura ja ha desaparegut. Desconeixedors del nom de la cavitat, provisional-ment l'hem denominat amb el nom de la galleda que hi havia encastada al mig del conducte, i que va caldre treure per poder passar.

topo 0: Avenc de la Galleda

foto 0: Avenc de la Galleda
foto 1: Avenc de la Galleda
foto 2: Avenc de la Galleda

• Totes les dades han estat aportades per Martí Romero i Francesc Rubinat (ERE del CEC).