Avenc de Fontanilles

Petit avenc de 9 m. de fondària a Collsuspina

La boca, d'1,8 x 0,7 metres, es troba just al límit del camp de conreu. Per la seva perillositat, està mig tapada amb branques i uns ferros a manera de reixa.
Dóna pas a un pou de 9 metres verticals i amb secció el·líptica.
  • Municipi: Collsuspina
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2016-06-18 05:59:10

A uns 450 metres a llevant de la masia de l’Espina. Just a tocar d’un camp de conreu.
Pujant per la carretera de Tona a Collsuspina, poc abans d’arribar al coll de la Pollosa surt una pista important a mà esquerra. La seguirem mig quilòmetre fins a la casa de la Collada, on la deixarem per agafar una altra pista secundària per la dreta. Cosa d’un kilòmetre després, arribem al coll d’Heures, on deixarem el cotxe. D’aquí prendrem una nova pista direcció ponent, que seguirem encara no 100 metres per a deixar-la i seguir camp a través direcció nord fins a trobar el camp de conreu al cantó oriental del qual es troba la boca, al costat d’un arbre petit. Del cotxe a la cavitat, uns 5 minuts.

En el mapa de l’Alpina “Cingles de Bertí”, edició 2013-2014, surt representat el signe d’avenc (en edicions anteriors, no), tot i que no figura al catàleg espeleològic que acompanya la guia.
Localitzat per Francesc Roma en una excursió i després va acompanyar a Ferran Cardona (ECG) i Josep Cuenca (GEB) que el van explorar el 25 de març del 2016.

topo 0: Avenc de Fontanilles

foto 0: Avenc de Fontanilles
foto 1: Avenc de Fontanilles
foto 2: Avenc de Fontanilles

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 18-5-2016. Autors fitxa: Ferran Cardona i Josep Cuenca