Avenc d'en Garrigal

Avenc de 26 metres de desnivell al municipi d'Olesa de Bonesvalls.

Una boca de 8 X 5 metres, ens aboca a una vertical de 17 metres de fondària la qual va guanyant amplada a mida que profunditza. La base plena de blocs té una forta inclinació vers el NE on s'arriba als -26 metres de fondària. A la meitat del pou es troba una finestra amb un curt conducte.
  • Municipi: Olesa de Bonesvalls
  • Comarca: Alt Penedès
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

Anant per la carretera que hi ha al Fondo del Molí entre Coll Correscal i Olesa de Bonesvalls, en arribar al torrent de la Saiada, agafarem la pista de l'esquerra, la qual seguirem fins arribar al Fondo de l'Infern. A partir d'aquí remuntarem el fondo per un corriol que es troba a l'esquerra hidrogràfica fins trobar un nou torrent,  el travessarem i el seguirem per la dreta hidrogràfica i pel llit del torrent quan no quedi més remei, fins que trobem un mur de pedra a l'altre costat de torrent. En aquest punt haurem de remuntar pel vessant de l'esquerra hidrogràfica uns 30 metres caminant en diagonal respecte el torrent i en direcció a la capçalera d'aquest, fins a trobar l'ampla boca de la cavitat però molt amagada per la vegetació.

La primera exploració de que es té noticia corre a càrrec del GES cap a finals de la dècada dels 70 del passat segle

topo 0: Avenc d'en Garrigal

foto 0: Avenc d'en Garrigal
foto 1: Avenc d'en Garrigal
foto 2: Avenc d'en Garrigal
foto 3: Avenc d'en Garrigal
foto 4: Avenc d'en Garrigal

1. Asensio, A; Gallofré, J. (1984).-“Notes sobre algunes cavitats al massís de l'Ordal (Garraf)”.Carbonato (4):41-60. GERS-AE Muntanya.Barcelona Barcelona.
  2. Rubinat Aumedes, F. (1988).-“Catàleg Espeleològic del massís de Garraf. Unitat septentrional. Sector 12” Espeleosie (30):13-68. SIE CE Àliga. Barcelona.
  3. Rubinat Aumedes, F. (2004).-“Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie  (Monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.