Avenc d'en Brunet

Avenc de 15 m. de fondària a Sant Llorenç Savall

La boca, de 2 x 1 metres, dóna pas a un primer ressalt de 4 metres que ens porta a un repeu; d'aquest, l'avenc segueix per estret pou de 0,60 metres d'amplada i 4 de fondària. A 5 metres de terra i en direcció SO hi ha una galeria ascendent de 6 metres. Un cop hem arribat al fons del pou, la cavitat segueix per una galeria en direcció SO que, després de passar un primer pas estret, ens porta a una sala d'1,60 metres d'alçada; en la mateixa direcció i després de forçar un pas, la galeria segueix uns metres fins arribar a fer-se impracticable.
Cavitat estructurada sobre una diàclasi N45E – S45O. Són notables les formes corrosives i d'erosió. La galeria que precedeix el pou forma un conducte d'aigua que en època de fortes pluges actua com a petit riu subterrani.

• Municipi: Sant Llorenç Savall
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa
  • Última revisió: 2012-11-17 12:39:03

Pocs metres abans del quilòmetre 16 de la carretera de Sabadell a Sant Llorenç Savall, surt una pista cap a la dreta que als pocs metres creua el riu Ripoll i baixa fins a un torrent. A pocs metres per damunt del torrent trobarem un camí que puja per un roqueter i es fica dins del bosc, tot pujant pel costat dret del torrent (esquerra hidrogràfica). L'avenc es troba al costat mateix del camí.

La primera exploració va ser portada a terme a mitjans dels anys 1960 per membres del desaparegut GETIM (Sabadell).

topo 0: Avenc d'en Brunet
topo 1: Avenc d'en Brunet

foto 0: Avenc d'en Brunet
foto 1: Avenc d'en Brunet
foto 2: Avenc d'en Brunet

1. Badiella, X.; Aguirre,F.; Muñoz,J.; Mota,F. (1981).- “Les cavitats del vessant Est del riu Ripoll” SIS (8): 56-70 / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (23): 296-310. SIS del CET. Terrassa.
  • Revisió coordenades i fotos 'JNC' facilitades per Jordi Navarro, (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).