Querant de Meià

Avenc de 22 metres de fondària a Vilanova de Meià

Una boca en forma de cova d'1'70 x 1'20 dóna pas a un pou d'11 metres que els primers metres són una forta rampa. Aquest pou incideix a una amplia sala amb força concreció. Al sud-est de la sala una rampa plena de pedres i fent-se estreta a mida que baixa ens situa en una sala més petita amb el sòl totalment ple de pedres. Pel extrem sud encara es pot continuar un parell de metres.
  • Municipi: Vilanova de Meià
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Montsec de Rúbies
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Per la pista que va a l'abandonat poble de Rubíes, un cop arribats  a la cruïlla de l'ermita de Meià seguirem per l'anterior pista durant 750 metres, en el punt en que la pista baixa una mica i torna a emprendre la pujada. La cavitat es troba a uns 80 metres a l'esquerra de la pista en una petita vall plana i a la banda esquerra d'aquesta.

Primera exploració realitzada per Emili Sabaté SIRE-Sants el 1963, ja havia estat citada el 1910 per Jeannel.

topo 0: Querant de Meià

foto 0: Querant de Meià
foto 1: Querant de Meià
foto 2: Querant de Meià
foto 3: Querant de Meià
foto 4: Querant de Meià
foto 5: Querant de Meià

1. Escolà i Boada, Oleguer.(1970).-“Catàlogo Espeleológico del Montsec”. Espeleòleg (10-11): 453-541. ERE – CE Catalunya. Barcelona.
  2. Gàzquez i Pons, Josep Lluís.(1995).-“Catàleg Espeleològic de la Noguera”. Grallera (3-4):1-90. GELL – CE Lleida.