Forat Nº2 de Punxa Filosa

Petita cavitat a la Punxa Filosa (Rupit i Pruit).

Pouet de 3 metres que a la base presenta dues curtes rampes en ambdós sentits. Un ressalt final porta al punt de màxim desnivell.
  • Municipi: Rupit i Pruit
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Valls d'Hostoles i d'en Bas
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2016-01-13 16:52:44

A la banda de ponent del poble de Sant Feliu de Pallerols (Garrotxa), encara que per pocs metres els forats es troben dins del municipi de Rupit i Pruit (Osona).
La zona de Punxa Filosa, com es coneix per la gent de la contrada (segons l'ICGC: Puig Safilosa) presenta un vessant planer amb lleugeres ondulacions, d'aspecte caòtic per la gran quantitat de blocs, dins d'una fageda i lleugerament inclinat sobre el clot de l'Infern.
Per entre la multitud de blocs es troben nombroses boques de diferents concavitats de tota mena, de les quals es van explorar les sis que a priori van semblar més interessants i accessibles. Totes elles situades molt a la vora les unes de les altres.
L'accés es fa per la carretera C-153 de Rupit al coll de Condreu, poc després de passar el quilòmetre 35 i al final de la recta on hi ha pintada una gran “estelada”, girarem a l'esquerra per agafar una pista que remunta paral·lela a la riera de Papalló en un primer tram, i seguir remuntant paral·lelament pel torrent de Coma-Serra en un segon tram, seguirem sempre per la pista principal fins a sortir a una zona plana amb camps de conreu, seguirem aquesta fins arribar a una cruïlla per on passa una línia elèctrica, ens desviarem a l'esquerra fins trobar una tanca a la pista que cal passar i una mica més endavant passarem pel l'estany del Coll que ens queda a l'esquerra de la pista; seguirem per aquesta fins arribar a una cruïlla, seguirem per la dreta durant 1,100 metres fins arribar a una nova cruïlla, seguirem per l'esquerra durant 200 metres fins una altra cruïlla, aquest cop seguirem per la dreta durant 180 metres fins arribar a la darrera cruïlla, en que seguirem per la dreta uns 125 metres fins acabar la pista.
Coordenades aproximades que tan sols indiquen la zona on es troben les cavitats.

Localitzades cap a l'any 1993 per uns aficionats naturalistes de Sant Feliu de Pallerols, els quals van acompanyar la tardor de 1994 a membres de la SIE – CEA que van explorar i topografiar les sis cavitats que semblaven més interessants.

topo 0: Forat Nº2 de Punxa Filosa

1. Valles, J. de (2009).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol. 3: 381 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.