Forat del Fusó

Petit avenc de 5 metres de fondària prop del Santuari de la Mare de Deu del Far, Susqueda.

Es tracta d'un enfonsament amb un únic pou de forma ovalada que arriba a -5 metres.
  • Municipi: Susqueda
  • Comarca: Selva
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2018-04-13 13:20:20

Circulant per la carretera C-153 un cop arribats al coll de Condreu, ens desviarem en direcció al santuari de la Mare de Deu del Far, en arribar a l'ermita de Santa Anna, seguirem la carretera durant 285 metres més, on de la dreta surt una pista que seguirem durant uns 90 metres, en aquest punt i a la dreta del camí trobarem la cavitat. Es troba una mica més endavant del Forat del Llaurador i quasi davant del Forat de la Fura.

Explorada l'any 1975 pel Grup Espeleològic de Mollet.

topo 0: Forat del Fusó

foto 0: Forat del Fusó

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el Baix Empordà, el Gironès, la Selva,l'Osona, el Vallès oriental i el Maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):140-141. Ed Políglota. Barcelona.
  2. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla 0de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):361. ECG/FCE.
  • Fitxa actualitzada abril de 2018, coordenades, situació, fotografies i dades, facilitades per Juli Serrano (SIE – CEA) i Francesc Rubinat (ERE – CEC).