Forat de Collfred

Cavitat de 55 metres de recorregut a Collfred (Vidrà).

La boca en forma d'embut i oberta per enfonsament, dóna accés a una pronunciada rampa on trobem un petit conducte que als pocs metres es fa impracticable. Continuant per la rampa s'arriba a una sala, pel costat SW d'aquesta s'accedeix a una petita saleta que queda sota de la rampa d'entrada havent-hi al sostre un petit forat que hi comunica.
Des de la sala seguint en direcció NE accedim a una galeria en lleugera baixada, als pocs metres trobem un ressalt de 2,5 metres que es supera per l'esquerra per un estret pas al costat del ressalt. La galeria segueix baixant fins arribar al punt més fondo de la cavitat -14 metres, la galeria remunta uns metres i torna a baixar, per remuntar de nou i acabar en una petita saleta baixa de sostre.

• Municipi: Vidrà
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Serra de Milany - Vidranès
  • Última revisió: 2021-10-31 06:34:36

Per la carretera que des de Vidrà es dirigeix a Sant Privat d'en Bas, un cop passada la Collada de Collfred, trobem a la dreta la pista d'accés al nucli de cases de Collfred, cal deixar el vehicle a la carretera, ja que la pista és privada. Ens dirigirem a peu per la pista cap a les cases de Collfred, deixant-les a la dreta, seguirem la pista que travessa el torrent de Santa Magdalena o riu de Collfred, cal seguir la pista principal uns 230 metres fins el següent Torrent, uns metres més endavant quan acaba el talús, començarem a pujar pel vessant de la dreta, als 50 metres trobarem les depressions formades per la cova petita de Collfred i la cova Travessada de Collfred, seguint a la dreta 50 metres més endavant trobarem la boca del Forat de Collfred.

La cavitat es va localitzar l'octubre del 2021 quan s'estava cercant la Cova del Serrat de les Bruixes, sobre la qual s'especula que ha desaparegut (veure el blog espeleobloc.blogspot.com post del dia 6-12-2011 i Catàleg Espeleològic de Catalunya Vol.4 (2010). Juntament amb aquesta cavitat se'n van trobar altres dues més petites.

topo 0: Forat de Collfred

foto 10: Forat de Collfred
foto 11: Forat de Collfred
foto 12: Forat de Collfred

• Cavitat inèdita, totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).