Forat d'en Xavi

Petit avenc de d'11 metres de fondària a Lliurona (Albanyà).

Un primer pou de -4 metres i un altre de -7, ens situa en una esquerda que es va estrenyent fins a fer-se impenetrable. D'aquesta estretor prové un fort corrent d'aire. El desnivell total és de 11,5 metres.
  • Municipi: Albanyà
  • Comarca: Alt Empordà
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Anant per la pista des del Coll de la Creu al Coll de Teies, poc abans d'arribar a un desvio a l'esquerra que es dirigeix a Sant Andreu de Lliurona, trobem a la dreta una pista de desemboscar que seguirem fins al final, continuarem pel camí, en arribar al pla trobarem un roure gran (dades de 1995). Cap al NO a uns dos-cents metres trobarem la cavitat, emboscada i de difícil localització.

Cavitat localitzada pel GEB el 1995, el primer pou era obturat per blocs fins arribar a un pas estret d'on sortia un fort corrent d'aire, Aquesta circumstància i el sondatge del segon pou va fer pensar que podria ser quelcom d'interessant. Després d'inútils intents de desobstrucció del pas, es va portar un petit compressor, que va permetre obrir el pas, tot just per que hi passés una persona, sense que hi tingués continuació.

topo 0: Forat d'en Xavi

1. Miret, Francesc; García,Martí.(1999).-”Catàleg Espeleològic de l'Alta Garrotxa”. Coves de l'Alta Garrotxa. Pp 1-108.
  2. Miret, F.(1996).-”Les Baumes, Coves, Forats i Tutes del terme d'Albanyà”. Albanyà (8). Albanyà.