Esquerda dels Ninotets

Esquerda de 19 metres de fondària i 168 metres de recorregut a Margalef.

S'entra a l'esquerra entre blocs i matolls i s'arriba a la galeria d'un metre i mig d'ample. A 10 metres de l'entrada i a l'esquerra, darrera d'un bloc desprès, un pou baixa fins als -17 metres on hi ha una petita saleta d'on surt una altra galeria ascendent que queda obstruïda als pocs metres. Seguint altra vegada per fora i aquest cop a la dreta, trobem un altre pouet que arriba a una saleta on comença una curta galeria descendent on s'assoleix la màxima fondària. Aquí l'esquerda principal va guanyant amplada i esdevé pujada, trobant una galeria de reduïdes dimensions a la dreta, junts on l'esquerda és més ampla. Seguint per l'esquerda principal, el cingle estreny la galeria que continua pujant uns 15 metres més i gira a la dreta per baixar ampla 25 metres on gira a l'esquerra per una escletxa estreta que esdevé impracticable al cap de pocs metres. Entrant a l'esquerda petita que havíem trobat anteriorment, veurem com s'arriba a una saleta i dóna el tomb a un gran bloc per tornar altre cop a l'esquerda principal.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el

Situat al pla de l'Auferí, just a l'esbalç que dóna al barranc de la Taverna. Per arribar-hi el millor es passà pel camí que puja a l'Auferí i surt del barranc de la Taverna de l'altre costat de pont a la vora del pantà. El camí és força perdedor. Pujarem fins al pla de l'Auferí i girarem en direcció Oest fins arribar sobre el barranc de la Taverna, llavors seguirem per la vora del cingle en direcció al pantà. L'esquerda se situa fàcilment gràcies a uns blocs de formes curioses que donen nom a l'esquerda.

Explorada pel GELL l'abril de 1998.

topo 0: Esquerda dels Ninotets

1. Farrús, M.;Satorra, A.;Pérez, Ll.(2006).-”Resultats de les campanyes del GELL a la serra del Montsant,II. Anys 1998-2005”. Grallera (6):3-33. GELL. Lleida.