Esquerda de Miladones

Avenc de 25 metres de fondària al Montgrí.

La boca de 0,70X0,50 metres, ens condueix a un ressalt descendent de 4 metres. A la seva base i travessant un pas estret de 0,40X0,35 metres, s'accedeix a un pou de 8 metres amb el terra format per blocs encastats. En l'extrem S, un nou pou diaclasat de 7 metres ens situa novament en una planta amb blocs, que finalitza en l'extrem NE per estretor als -18 metres. A l'extrem SO, un nou pou de 6 metres desgrimpable entre blocs, ens permet arribar fins els -25 metres, cota final de l'esquerda.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2017-11-28 08:58:21

Des del carrer de la Punta del Milà a l'Escala, ens dirigirem al càmping Neus situat ja en terme municipal de Torroella de Montgrí, tot seguint la pista asfaltada que hi ha en aquest tram i que es dirigeix a l'Estartit. Quan s'acaba la pista asfaltada, trobem una cruïlla, hem de seguir a l'esquerra, i al cap d'uns pocs metres trobem una nova cruïlla, on seguirem recte. La pista segueix fins una zona on trobem antigues edificacions, des d'aquí seguirem en direcció E, travessant el còrrec Llarg i dirigint-nos cap la Punta de Miladones, la cavitat es troba vora el cingle que culmina aquesta Punta.
Coordenades aproximades sense gaire precisió.

Explorat per la SIE-CEA durant la campanya portada a terme durant els anys 2007-2008.

topo 0: Esquerda de Miladones

1. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.4):152-153. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.