Cova Nº4 de Can Tobella

Balma de 5 m. de recorregut a Esparreguera

Es tracta d'una gran balma penjada al cingle, sense cap solució de continuïtat. El sòl, cobert per sediments argilosos, presenta un pendent inclinat cap a l'exterior.
  • Municipi: Esparreguera
  • Unitat: Sant Salvador de les Espases - Serra de Rubió
  • Litologia: Travertins
  • Última revisió: 2013-07-07 08:58:51

Anant per la carretera C-55, d'Olesa de Montserrat a Monistrol, en el quilòmetre 7,100 cal prendre un trencall a la dreta que passa per l'antic balneari de la Puda i seguir la pista -cruïlles amb indicadors- fins arribar a Can Tobella (Can Tovella, al mapa de l'ICC). Passada la darrera casa (Can Benet), a 80 metres i per l'esquerra de la pista surt un corriol ben marcat. Cal seguir-lo uns 500 metres fins a trobar un cingle al mig del torrent. Les coves nº 3, 4, 5, 6 i 7 es troben en una feixa a mitja alçada i molt properes entre si.
Coordenades molt aproximades.

Cavitats conegudes des de temps immemorials per la gent de la contrada. No és però, fins a principis del 1972, que membres dels grups barcelonins SE Gelera i GE Pedraforca fan una campanya de catalogació i estudi del conjunt de cavitats de la zona.

topo 0: Cova Nº4 de Can Tobella

Bellés, Xavier, Mor, Jordi (1973).- “Cairat – 72”. Ildobates (III-IV): 7-43. GEP de l'Agrupació Excursionista Pedraforca. Barcelona.