Cova dels Ossos

Cova de 20 m. de recorregut a el Pont d'Armentera (Alt Camp)

L'entrada és una obertura d'una certa dimensió, amb una paret frontal molt descomposta i que permet la seva progressió pel costat dret per una escletxa ascendent. Cal molta cura al pujar, per la quantitat d'esquelets que es troben al mig del pas. Un cop a la part superior, podem veure el doble pis i la llum que entra per l'altra boca.
  • Municipi: Pont d'Armentera, El
  • Comarca: Alt Camp
  • Unitat: Bloc del Gaià
  • Última revisió: 2013-11-09 06:52:19

Sortint del Pont d'Armentera per la carretera TV-2141 en direcció a cal Batllet, al cap d'uns 4 quilòmetres s'arriba a cal Figueres, ens desviarem a l'esquerra per una pista que ens durà fins el Castell de Selmella. Ens situarem en el petit poblat enrunat que es troba al S del Castell, i seguirem la pista en direcció SO durant uns 200 metres. Deixarem el camí per dirigir-nos a l'esquerra cap a la cinglera, aprofitant una depressió del terreny. S'ha d'anar baixant fins a trobar una mena de drecera natural al peu de la paret, un cop al camí, veurem una agulla de roca que fa de punt de referència del lloc on es troba la cova.

La primera referència que tenim d'aquesta cavitat, és l'exploració realitzada pel GET de l'AE Talaia l'any 2000.

topo 0: Cova dels Ossos

1. Alentorn, M.(2002).-”Campanya Gaià” Soterrània (5):16-22. GET–AE Talaia. Vilanova i la Geltrú.