Espeleo World

Cova dels Ossos

Cova de 16 metres de recorregut a Collsuspina.

La boca és una bauma d'uns 10 metres d'amplada per uns 3 metres de fondària mitja. Del seu extrem occidental surt una galeria estreta que, una vegada superada, ens deixa en una cambra de 4x2 metres, amb evidents senyals d'haver estat excavada.

• Municipi: Collsuspina
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2015-09-06 04:18:19

Al petit cingle que es forma al cantó oriental del pla de Querol, conegut com el Roc dels Esparvers.
Anant per la carretera N-141c, de Tona a Collsuspina, 475 metres abans d'arribar al coll de la Pollosa, ens desviarem a l'esquerra per una pista que en 375 metres ens portarà fins la casa de la collada, uns metres abans d'arribar-hi, ens desviarem a la dreta per una pista en direcció SO, que en menys de 300 metres ens situarà a sota del cingle on es troba la cova.

L'any 1991, Walter Cruells i Xavier Clop realitzen uns treballs d'excavació arqueològica, a partir de les dades facilitades per Amadeu Casas de Tona, el qual l'havia descobert uns quants anys abans.

Topos

Media

Biblio

1. Cruells i Banzo, Walter; Clop i García, Xavier.(1991).-”La cova dels Ossos”. Memòria definitiva dels treballs d'excavació arqueològica d'urgència. Realitzats del 17 al 21 de juny de 1991, pp:1-71. Direcció General del Patrimoni Cultural
  2. Valles, Jordi de.(2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol 4):1-397. EC Gràcia – FCE.
  • Fotografies extretes de la memòria realitzada per Walter Cruells i Xavier Clop.