Cova del Trader

Petita cova de 15 m. de recorregut a Cubelles (Garraf)

La cova està orientada al SE i presenta una planta amb forma de T amb dues galeries d'uns 12 metres de longitud d'un extrem a l'altre. La llum arriba a tota la cavitat. A l'entrada hi ha alguns sondatges efectuats en el decurs de diverses campanyes arqueològiques que han proporcionat interessants materials prehistòrics.
  • Municipi: Cubelles
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Baix Foix, el
  • Última revisió: 2018-10-15 08:34:47

Per accedir a la cova cal anar de Cubelles a la urbanització Mas Trader. Un cop arribats a la rotonda d'accés seguim pel carrer Dàlia, el qual tomba per la urbanització i en arribar a les cruïlles va canviant de nom, així anem passant pels carrers Goya, Rosales i Velázquez i seguim aquest fins al final del carrer, on acaba, per aquest costat la urbanització.
Uns 40 metres abans de ser al final cal seguir per un corriol pujador que surt a l'esquerra pel mig del bosc i que va decantant-se cap a la dreta en direcció a un petit cingle, molt visible, situat a uns 20 metres d'alçada per damunt del camí.

Coneguda des de temps immemorials. Es van fer excavacions arqueològiques entre 1955-1958 per membres del Museu Biblioteca Víctor Balaguer (Vilanova i la Geltrú).
Pràcticament inèdita en els catàlegs espeleològics fins que membres de l'Espeleo Club Barcelonès la visiten el 29-6-2018 tot fent els corresponents treballs de catalogació.

topo 0: Cova del Trader

foto 0: Cova del Trader
foto 1: Cova del Trader
foto 2: Cova del Trader

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 10-9-2018