Cova de la Barca

Balma de 15 m. de recorregut a Avinyonet del Penedès

La balma principal mesura 8,5 metres d'amplada, 2 metres d'alçada i una fondària de 3 metres. Uns 3 metres a la dreta hi ha una petita cavitat de 3 metres d'alçada, 2 d'amplada i una fondària de 2 metres. Al fons, una estreta galeria remunta fins a sortir a l'exterior per un pas impracticable.
  • Municipi: Avinyonet del Penedès
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Baix Foix, el
  • Última revisió: 2015-05-08 15:41:31

Des d'Olesa de Bonesvalls anirem per la carretera BV-2411 en direcció Avinyó Nou (Avinyonet del Penedès). Tot just passada la desviació que porta a Can Ràfols dels Caus, agafarem una pista que surt a la nostra esquerra del km 25. Seguirem per la pista uns 1.200 metres i després de passar per sota de dues conduccions elèctriques, deixarem el cotxe en una cruïlla de camins. Hem de seguir a peu per la pista durant 200 metres fins a trobar un tallafocs, pel que pujarem fins dalt de la carena. Seguirem cap al S per un camí fressat i als 175 metres trobarem una petita clariana. La cavitat es troba a la nostra dreta, a la base d'un petit cingle (aquest no és visible més que des de la cova), a uns 40 metres al mig del bosc.

Coneguda de temps immemorials. Citada i visitada per Faura i Sans amb altres companys el 20 de juliol del 1910, tot fent esment de la seva poca importància espeleològica i donant-li també el nom de Bauma de Aixut.

topo 0: Cova de la Barca

foto 0: Cova de la Barca
foto 1: Cova de la Barca
foto 2: Cova de la Barca

1. Faura i Sans, M. (1911).- “Excursiones espeleológicas realizades el año 1910 en la región catalana”. Bol. Real Sociedad Española de Historia Natural (11): 355-377. Madrid.
  • Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles), apunt del dia 1 de setembre del 2013. Dades: J. Ferreres i J. de Valles (Espeleo Club de Gràcia)