Cova d'en Pont

Gran balma amb dues boques, a Juncosa (les Garrigues)

Interessant balma amb dues entrades; una inferior situada a la vall, de 34 m d'amplada i una superior, en forma de pou de 4 m, de 18 m de llarg i entre 3 i 5 m d'amplada. L'entrada inferior està tancada per un mur de pedra seca, amb una porta a l'esquerra, en bon estat llevat d'un tram de la part dreta, darrere del qual hi ha un toll d'aigua.
Un cop dintre de la cova, al fons hi ha un altre mur de pedra seca que aïlla aquest sector del tram que hi ha sota l'entrada superior. Un important enderroc ens permet accedir a la base del pou, amb abundant vegetació.
  • Municipi: Juncosa
  • Comarca: Garrigues
  • Unitat: Garrigues, les
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2020-12-13 07:30:56

Seguint la carretera de la Juncosa als Torms, al km 20,250, cal agafar una pista que surt a l'esquerra, després de deixar un trencall a la dreta i un altre a l'esquerra arribem a un punt on hi ha una cadena que ens impedeix el pas. Seguirem a peu per la pista, que segueix el fons de la vall, i després de 280 m arribarem a la cova, situada al fons de la vall, a l'esquerra.

Coneguda des de temps remots

topo 0: Cova d'en Pont

foto 0: Cova d'en Pont
foto 1: Cova d'en Pont
foto 2: Cova d'en Pont

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 25-6-2020. Dades: J.M. Preixens i Espeleo Club Muntanyenc Barcelonès