Balma del Noguer

Espaiosa balma vora Torrelletes (Castellet i la Gornal)

Les mesures màximes de la balma són, 30 metres d'amplada, per 8 metres de fondària i 6 metres d'alçada. Sembla ser que abans, dins de la balma, existia una canaleta que conduïa l'aigua captada de les infiltracions del sostre fins a una petita bassa situada a l'exterior.
  • Municipi: Castellet i la Gornal
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Baix Foix, el
  • Última revisió: 2018-05-11 11:58:00

Hem d'agafar la carretera BV-2117 que des de passat els Monjos porta al pantà de Foix fins la desviació que ens condueix al poble de Torrelletes, abans d'entrar trobarem una altra desviació a la dreta que ens portarà a un petit mirador, des d'aquí parteix un camí que va a Castellet, continuarem pel camí fins la primera desviació i continuarem pel camí de l'esquerra que baixa fins a una petita depuradora, des d'aquí no n’hi ha cap camí marcat, haurem de baixar fins al torrent i seguint per la llera una mica aigües avall, trobarem la cova del Noguer mig amagada per la vegetació en el vessant esquerre.

Cavitat coneguda des de temps immemorials.

topo 0: Balma del Noguer
topo 1: Balma del Noguer

foto 0: Balma del Noguer
foto 1: Balma del Noguer
foto 2: Balma del Noguer

1. Aymamí, Gener (1997).- “Contribució al coneixement espeleològic de l'Alt Penedès (18ena. Nota).” Excursionisme (260): 254. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  • Altres dades, coordenades, topografia 2017 i fotografies extretes del web: geb.cat (del GE Badalona). Apunt del 6-6-2017. Dades: Ana Ruiz, Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB).