Balma de les Baiones

Àmplia i poc fonda balma al Pont de Vilomara (Bages)

Es tracta d'una balma poc fonda (màxim 4 m) i una amplada de 38 metres. Llevat de la part més exterior, la major part de la balma té una alçada de més de 2 metres. La part central està ocupada per una construcció rectangular d'uns 20 m2 (6,5 x 3 m) amb una petita finestra arran de terra i la porta situada a l'E. Tot el terra de la balma està cobert per una capa de pols.
A l'exterior de la balma, a l'únic lloc on hi ha un petit espai pla, trobem uns encaixos a la paret, que suposem serviren per bastir un espai cobert amb fustes.
  • Municipi: Pont de Vilomara i Rocafort, El
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2017-11-21 13:07:47

Des del Pont de Vilomara cal agafar la carretera BV-1224, en direcció a Rocafort. Al km 5,150 trobarem una pista a la nostra esquerra que porta a la urbanització River Park. Cal seguir-la fins al final del carrer de la Constitució, a l'extrem NE de la urbanització. Seguirem 250 metres més per una pista de terra i aquí deixarem el cotxe (tot just abans d'una pista que surt a l'esquerra, en forta baixada. Seguirem a peu per la nostra esquerra, en direcció N, tot vorejant un camp de cultiu. Després de 170 metres, finalitzat el camp, seguirem per un camí que al cap de poc va girant 180º per arribar a un camí més ample que seguirem cap a la dreta. Després de recórrer 260 metres haurem de desviar-nos cap a l'esquerra (X: 408978, Y: 4619821). Haurem de baixar sense camí i seguir en direcció O uns 70 metres, per sota del cingle fins a localitzar la balma.

Coneguda des de temps immemorials.

topo 0: Balma de les Baiones

foto 0: Balma de les Baiones
foto 1: Balma de les Baiones
foto 2: Balma de les Baiones

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 10-8-2017