Balma de la Desenrocada

Petita cova en gresos vermells (Vilanova d'Escornalbou)

Amb un ressalt positiu de 3,5 metres a la seva entrada, la balma de la Desenrocada té unes mesures màximes de 9 metres de fons por 9,50 metres d'ample i una alçada de 5 metres.
  • Municipi: Vilanova d'Escornalbou
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Serra de l'Argentera - Pradell
  • Última revisió: 2018-11-03 16:11:55

Sortirem del poble de Vilanova d'Escornalbou per la carretera que va al castell i al poble de l'Argentera, trobarem una desviació a l’esquerra que és una pista de terra que porta a Colldejou. Seguirem fins a un encreuament de pistes, agafarem la de l'esquerra i continuarem fins al coll de la Desenrocada. Aquí surt un camí a l'esquerra que ens puja al cim de la Desenrocada del Bailon, just quan arribem a dalt surt un camí a la dreta que passa per una roca foradada que ens portarà a la balma de la Desenrocada del Bailon.

Coneguda des de temps immemorials. Hom pensa que Antoni Gaudí, nascut a Reus i que passà part de la seva infantesa a un mas de Riudoms, es va inspirar en les formes alveolars que ocupen bona part del relleu de la Desenrocada per dissenyar les peculiars formes de les finestres i portes de la seva obra arquitectònica.

topo 0: Balma de la Desenrocada

foto 0: Balma de la Desenrocada
foto 1: Balma de la Desenrocada
foto 2: Balma de la Desenrocada
foto 3: Balma de la Desenrocada

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 13-12-2017. Dades: Josep Cuenca, Xavier Samarra (GE Badalona)