Avenc Tectònic 3 Perol

Avenc de 28 metres de fondària a la zona, del Serrat de l'Avenc, Mont-ral.

La boca de 0,50 metres de diàmetre dóna accés a un petit pou, el qual incideix en una rampa de blocs que convergeix a la sala principal, just davant s'obre la diàclasi que recorre tot el llarg de la sala.
Es pot seguir davallant per diversos punts, però donat el precari equilibri dels blocs, és aconsellable baixar per la primera obertura que trobem. Passant per sota els blocs es va recorrent tota la diàclasi, fins trobar al final un eixamplament que permet baixar un pou de 14,50 metres de minses dimensions, un cop a la base, per la part esquerra baixarem entre blocs fins travessar una gatera que ens durà al final de la cavitat. En el extrem oposat, es pot pujar entre els blocs encastats a les parets, fins accedir a una galeria superior que acaba tancant-se degut a la seva estretor.
Actualment (febrer de 2020) a 2 metres de la boca, uns blocs encastats impedeixen la seva exploració, a través dels blocs es pot veure la continuació.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-02-29 14:15:21

Des de Mont-ral seguirem el camí de la Foradada que passa pel Serrat de l'Avenc. Un cop arribem a l'avenc de l'Os, seguirem durant 23 metres en direcció NE, on trobarem la cavitat.

La cavitat fou localitzada pel Sr. Josep Castell, col·laborador habitual de la SIEP del CE Poblet, essent explorada per aquest grup a principis dels anys vuitanta del passat segle.

topo 0: Avenc Tectònic 3 Perol

foto 0: Avenc Tectònic 3 Perol
foto 1: Avenc Tectònic 3 Perol
foto 2: Avenc Tectònic 3 Perol
foto 3: Avenc Tectònic 3 Perol
foto 4: Avenc Tectònic 3 Perol

1. Talavera, Fernando.(1982).-”Nueva cavidad en Mont-ral” Boletín SIEP (14):8-9. SIEP-CE Poblet.
  • Dades actualitzades el febrer de 2020, coordenades, dades i fotografies facilitades per Montse Roca i Juli Serrano (SIE-CEA).