Avenc T-7

Avenc de 22 metres de fondària a Les Valls d'Aguilar

Entrada en forma de cova amb galeria descendent on a la meitat d'aquesta trobem una petita derivació a l'esquerra sense continuïtat. Al final e la galeria s'obre una vertical que ens situa en una base on cap a l'oest continua la galeria principal en forma de diàclasi, entre mig de blocs encastats a les parets; mentre que cap al sud  un petit ressalt ens situa en el punt de màxima fondària a -22 metres.
  • Municipi: Valls d'Aguilar, Les
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

Sortint de La Guardia d'Ares en direcció a Taús agafarem la tercera desviació a l'esquerra, baixant fins la Borda de “La Feu”. Creuarem el barranc dels Prats per un antic pont i seguirem per la pista principal fins arribar al coll, en aquest punt i quan la pista comença a baixar agafarem una pista a l'esquerra que ens introdueix en el “Plan Fornesa” es tracta d'una superfície plana amb una petita elevació. Creuarem el Pla en direcció nord-est fins el tallat que dóna sobre el barranc  dels Prats. Uns 3 metres per sota de l'inici del tallat s'obre la boca de la cavitat.

Explorada pel GIRES en diverses campanyes realitzades en la dècada dels 90 .

topo 0: Avenc T-7

GIRES (2003).-"Cavidades de la Vall d'Aguilar" Passamà (2): 18-39, GIRES, St.Esteve Sesrovires.