Avenc T-4

Avenc de 21 metres de fondària a Les Valls d'Aguilar

Boca de 2x1 metres que dóna pas a un pou de 6 metres, la base és una sala de 4x4 metres amb dos possibles continuacions. Pel sud-oest trobem un ressalt de 2 metres que ens porta a una gatera amb una petita sala al final. Pel nord-est cal baixar dos marmites seques i un ressalt de 2'5 metres que ens situen a l'inici d'una gatera descendent on al final d'aquesta s'obre un nou pou, la base del qual es troba dividida en dues sales on finalitza la cavitat.

• Municipi: Valls d'Aguilar, Les
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

Des de Taús cal agafar la pista que es dirigeix al refugi forestal de Cuberes, uns 200 metres després de la tercera cruïlla passarem entre dues dolines molt marcades, una a cada costat del camí, creuarem la torrentera i més endavant deixarem una desviació a l'esquerra, 30 metres més endavant trobarem un altra pista a l'esquerra. En aquest punt a la banda dreta de la pista s'obre una mena de fals pla format  per un rascler i ple de vegetació. A la part superior del vessant que dóna a la torrentera, s'obre la cavitat. De difícil localització degut a la densitat de la vegetació.   Coordenades aproximades.

Explorada pel GIRES en diverses campanyes realitzades en la dècada dels 90.

topo 0: Avenc T-4

GIRES (2003).-"Cavidades de la Vall d'Aguilar" Passamà (2): 18-39, GIRES, St.Esteve Sesrovires.