Avenc Sm-25

Minúscul avenc de 5 metres de fondària al Pla d'Ardenya

Entrada triangular que dóna accés a un ressalt de 4 metres, una curta gatera horitzontal ens situa en un colze a -5 metres de fondària, tot seguit accedim a una galeria ascendent amb el sòl recobert de colades, finalitzant en uns blocs a pocs centímetres de l'exterior.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Des de la pista que va de les runes de Can Ardenya en direcció cap a la creu d'Ardenya, al poc trobem una desviació a l'esquerra, cal seguir-la fins arribar a una nova desviació, aquest cop agafarem la de la dreta, una mica més endavant la pista fa un brusc gir a la dreta, en aquest mateix punt i per damunt del camí es troba l'Avenc María. Deixarem el camí de la dreta i seguirem pel camí recte que remunta pel torrent, al cap d'un centenar de metres i en el vessant esquerre (dreta hidrogràfica) trobarem un aflorament rocós que baixa des de la carena, caldrà remuntar-lo i quasi arribant a dalt trobarem la cavitat.

Desobstruïda i explorada pel SEO-CEV el setembre de 1997.