Avenc Sm-22

Petit avenc de 4 m de fondària al Pla del Sotarro, Vallirana

Petita trinxera artificial producte de l'extracció de “sal de llop”, amb un suau pendent cap a un pou de 3 metres. La seva base forma una espaiosa sala de sostre alt.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2020-03-08 14:29:41

Per la pista que del Marge del Moro puja cap al Sotarro, un cop passat el desvio de la dreta que porta a la dolina de la Bassa de la Llacuna, seguirem la pista cap el Sotarro durant 180 metres, on trobarem una cruïlla que porten a sendes torres elèctriques, ens dirigirem a la torre de la dreta, des de la base d'aquesta anirem en direcció S durant 15 metres on trobarem la cavitat.

Desobstruïda durant l'any 1997 per membres del SEO del Centre Excursionista de Vallirana.

topo 0: Avenc Sm-22

foto 0: Avenc Sm-22
foto 1: Avenc Sm-22
foto 2: Avenc Sm-22
foto 3: Avenc Sm-22

1. Seo del CE Vallirana.(2001).- “La Serra del Mas” Ardenya (1):6-34. SEO-CE Vallirana.
  2. Valles, Jordi de (2017).-”Baix LLobregat”. Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Vol.6):1-468. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia.
  • Actualització de dades i fotografies facilitades per membres de l'ERE-CEC (febrer 2020).