Avenc Nou

Esquerda de despreniment de 8 metres de fondària a Querol (Alt Camp)

La boca podria haver estat oberta per les màquines al arranjar la pista que porta a Cal Camadall Nou. Un cop dins accedim a una sala, on podem veure la pedra molt trinxada, alguna en una situació força delicada, penjant del sostre sense cap mena de seguretat. Al fons d'aquesta sala hi ha un accés que dóna a un pis inferior. Aquesta és una galeria en forma d'escletxa que gira quasi noranta graus i té un pendent ascendent ple de restes de pedres despreses del sostre. Es pot observar alguna petita colònia de Rat-penats.
  • Municipi: Querol
  • Comarca: Alt Camp
  • Unitat: Bloc del Gaià
  • Última revisió: 2022-11-05 16:30:09

Al N de la població de Querol; cal seguir la carretera en direcció a Esblada, en arribar al Pont dels Quatre Ulls ens desviarem a l'esquerra i seguirem la pista durant 1,2 quilòmetres, fins arribar a la Roca d'en Benet, la cavitat es troba a peu de pista, a la dreta d'aquesta.

La primera referència que tenim d'aquesta cavitat, és l'exploració realitzada pel GET de l'AE Talaia l'any 2000.

topo 0: Avenc Nou

foto 0: Avenc Nou
foto 1: Avenc Nou

1. Alentorn, M.(2002).-”Campanya Gaià” Soterrània (5):16-22. GET–AE Talaia. Vilanova i la Geltrú.