Avenc Josep Pasanau

Avenc de 12 metres de fondària al Pla d'Ardenya, Vallirana.

Està format per un únic pou de 9 metres que es va ampliant progressivament en direcció E-O a mida que es guanya fondària. La base de 3x1 metres té un fort pendent cap a l'E i es troba plena de petites pedres provinents majoritàriament de l'exterior.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2018-02-05 10:26:46

Seguint la pista que des del Pla d'Ardenya es dirigeix al Pla de Sot d'Ossos, en arribar a l'alçada de la Creu d'Ardenya, aquesta s'ajunta amb una pista que discorre sota la línia elèctrica, des del punt de confluència d'ambdues pistes, seguirem en direcció al Pla de Sot d'Ossos durant uns 65 metres, on la pista fa un gir a l'esquerra, a la part dreta de la pista i trobem una fita que indica l'inici d'un viarany que en 37 metres de recorregut ens duu a l'avenc.

Descobert i explorat pel GEFOMA de la SE del Foment Martinenc el novembre de 1975.

topo 0: Avenc Josep Pasanau

foto 0: Avenc Josep Pasanau
foto 1: Avenc Josep Pasanau

1. Lloret Prieto, Jordi.(1979).-Catalogo espeleologico del Pla d'Ardenya (Tomo I):1-106. Barcelona.
  2. Marqués, J. (1976).-”Avenc Josep Pasanau” GOURS (3):42-45. GEFOMA-SEFM. Barcelona.
  3. Rubinat Aumedes, Francesc (2004).”Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal” EspeleoSie (Monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga.
  • Coordenades, fotografies i situació facilitades per Martí Romero (ERE-CEC)