Avenc del Xarop

Petit avenc de 6 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

Una boca circular de mig metre de diàmetre dóna pas a un pou d'uns 5 metres format per una diàclasi que, als pocs metres de la boca, s'ajunta amb una altra, formant una creu. La base és inclinada cap al S., i als pocs metres arriba al punt de màxima fondària (- 6 m.).
  • Municipi: Sant Llorenç Savall
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2014-01-30 14:25:10

Des de l'aparcament de les Arenes (carretera de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall), caldrà seguir la pista que remunta per la Riera Seca. Quan s'arriba a l'encreuament amb la pista procedent del Revolt Fondo caldrà recular per aquesta en direcció a la carretera, per anar a trobar una pista a l'esquerra que puja al Puig Rodó i que cal seguir fins que després d'una corba a l'esquerra es troba l'avenc al mateix costat dret de la pista.

Obert per eixamplament de la pista i descobert pel boscater Josep Castellet que va donar avís a membres de la SIS – CET, els quals el van explorar a finals d'octubre de l'any 1978.

topo 0: Avenc del Xarop

foto 0: Avenc del Xarop

1. Badiella, Xavier (1979).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (III)”. SIS (7): 52-60. / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (18): 52-60. Terrassa.
  • Fotografia extreta del blog: trailsantllorenc (de Lluís R. Hernández, Matadepera)