Avenc del C.e.v.

Avenc de 30 metres de desnivell al municipi de Vallirana.

Un ressalt de 2'5 metres ens situa en una curta rampa descendent al final de la qual trobem un pou de 3'5 metres, aquest ens situa en una nova pendent seguida d'un pou de 4 metres a la base del qual trobem la darrera vertical d'uns 13 metres, al final una diàclasi orientada al NW acaba fent-se impenetrable.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

Pel camí que del Pla d'Ardenya puja cap al Sotarro, en arribar a la primera cruïlla cal seguir el camí de la dreta en direcció a l'avenc Maria, la cavitat es troba a 300 metres de l'inici del camí al Pla d'Ardenya, i a uns 10 metres a la dreta del camí en un rascler.

Explorat per primer cop pel CE Vallirana.

topo 0: Avenc del C.e.v.

foto 0: Avenc del C.e.v.
foto 1: Avenc del C.e.v.
foto 2: Avenc del C.e.v.

1. Lloret Prieto, J. (1979).- Catálogo Espeleológico del Pla d'Ardenya (tomo I):1-106. Barcelona.
  2. Rubinat, F. (2004).-“Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie (monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.
  • Fotos 'JNC' facilitades per Jordi Navarro, (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).