Avenc de la Pista del Caro

Petit avenc de 13 m. de fondària al massís de El Port

Una entrada lateral permet penetrar en un pou de 10 metres amb alguns blocs inestables a la paret. En el seu fons, un minúscul pouet de 2 metres marca el punt final de la cavitat.
  • Municipi: Roquetes
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Port, el
  • Última revisió: 2019-07-15 04:47:25

Anant per la carretera que puja al mont Caro, un cop passat el coll del Vicari ve un tram recte i a continuació fa un revolt molt tancat a la dreta; uns metres més enllà, a l'esquerra i per sobre la carretera, es troba la boca de l'avenc.

Aquest avenc va sortir a l'exterior amb les obres de construcció de la pista que puja al mont Caro. L'única cita i molt possiblement la primera exploració va ser la de la SIE del CEA el gener del 1974.
Els companys de l'Espeleo Club Tortosa el van catalogar com Avenc de la Carretera (la pista original es va asfaltar al cap dels anys) i el van siglar com a CP-16. Malgrat això, a la placa que es troba a la boca hi consta: Cova de la Carretera.

topo 0: Avenc de la Pista del Caro

foto 0: Avenc de la Pista del Caro
foto 1: Avenc de la Pista del Caro
foto 2: Avenc de la Pista del Caro
foto 3: Avenc de la Pista del Caro

1. SIE (1978).- “Contribució al coneixement espeleològic dels Ports del Caro (Baix Ebre) (IV): La Mola de Catí i el Mont Caro”. EspeleoSie (21): 27-70. SIE-CE Àliga. Barcelona.
  • Coordenades i fotografies facilitades per Montse Roca i Juli Serrano (SIE-CEA). Fitxa actualitzada el juliol de 2019.