Avenc de l'Heura

Petit avenc a la zona del Racó del Teix, Mont-ral.

Una boca de bones dimensions ens situa en una galeria esglaonada i en fort pendent on hi trobem una enorme Heura (hedera helix) en forma d'arbre, en el punt més baix d'aquesta un pas estret entre blocs ens porta al punt més fondo de la cavitat -5,50 metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-09-05 14:59:50

Des de Mont-ral anirem en direcció O, un cop passada l'esplanada on s'aparca que hi ha a la sortida del poble, trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Foradada i el Pla de l'Avenc, i seguirem el camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem, aquest de tant en tant està marcat amb fites i punts vermells, trobarem una primera desviació on seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem un corriol a l'esquerra marcat amb fites i els punts vermells, cal seguir per la dreta. Després de recórrer un quilòmetre des de l'esplanada de la sortida del poble, ens endinsarem al bosc per l'esquerra en direcció Oest un centenar de metres, on amb l'ajut de les coordenades trobarem la cavitat. Com a referència es troba a 42 metres al SO de la cova de la Llosa.

Cavitat descoberta per Montse Roca i Juli Serrano (SIE-CEA) l'agost de 2020. El setembre del mateix any s'explora totalment i es realitzen les tasques de catalogació.

topo 0: Avenc de l'Heura

foto 0: Avenc de l'Heura
foto 1: Avenc de l'Heura
foto 2: Avenc de l'Heura
foto 3: Avenc de l'Heura

• Dades, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).