Avenc Casas-martínez

Avenc de 19 m. de fondària al torrent de la Cansalada (Serra de l'Obac)

Per una petita boca es penetra en un pouet de 2 metres i en el seu fons, una estreta galeria en rampa, porta a una gatera de petites dimensions (“Riñones al Jérez”) que desemboca en un pou diaclasat de 13 metres de desnivell (Pou Lluc) i que es va eixamplant conforme es baixa. El seu fons està cobert per un con d'enderrocs i terra. En un dels seus extrems, tot pujant un petit ressalt, s'arriba a una curta galeria (Galeria Aixa) bellament decorada per colades i altres formacions litogèniques.
  • Municipi: Rellinars
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2013-12-08 15:27:18

S'ha d'anar al Camí Ral, ja sigui des de l'Alzina del Sal·lari o pujant des de Rellinars per les Boades. Un cop en aquest camí i situats al coll del Correu, cal baixar per un altre camí cap al torrent de la Cansalada. Gairebé a baix, el camí té una bifurcació i cal anar cap a l'esquerra, aigües avall del torrent. A pocs metres del desviament, a la dreta i per sota del camí, es troba aquest avenc.
Coordenades molt aproximades.

Descobert en el decurs d'una excursió familiar, alguns, membres de la SIS – CE Terrassa, pel nen Lluc Casas (9 anys) i la nena Aixa Martínez (8 anys). Després de dues sortides més, s'acabà d'explorar i topografiar el 21 de setembre del 2013.

topo 0: Avenc Casas-martínez

foto 0: Avenc Casas-martínez
foto 1: Avenc Casas-martínez
foto 2: Avenc Casas-martínez
foto 3: Avenc Casas-martínez

• Totes les dades i fotografies han estat extretes del blog: Espeleoblog de la SIS, post del 28-9-2013 signat per Carles Casas.