Avenc Carrilet 2002

Esquerda de 37 m. de desnivell a el Bruc

L'entrada, de 2,5 metres d'alt per 2 d'ample, s'estreny molt aviat formant un pas molt just, pel qual baixarem un parell de metres, trobant-nos en una petita sala en forma de L i prenent la direcció principal de la diàclasi.
Un pas molt selectiu permet d'entrar a la diàclasi a 10 metres del fons, al qual es pot baixar en oposició. En un racò que forma un petit eixamplament, trobarem un forat que comunica amb una altra diàclasi paral·lela a la principal i amb la que s'uneix per la part superior. L'estretor fa impossible la progressió per la zona inferior d'aquestes diàclasis.
Si remuntem la diàclasi principal per sobre la boca d'entrada, l'amplada és més gran i permet el pas uns quants metres més, fins a superar uns 20 metres on el pas es fa tant estret, que dificulta tota progressió en altitud.
Per l'exterior, a uns 60 metres per damunt la boca, es veuen unes finestres que podrien connectar amb la cavitat. Una escalada va permetre accedir-hi, però el pas és tant estret que fa impossible la progressió cap a l'interior.
  • Municipi: Bruc, El
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Montserrat

Prenent el camí que de Can Maçana  va cap a la Foradada (per coll de Guirló) un cop s'arriba a l'alçada de la Foradada s'ha de seguir el corriol que en hi porta i pujar per dins del bosc en direcció a la canal de la Moreneta. Un cop aquí cal anar-se desplaçant, a peu de paret, cap a la dreta, fins arribar a l'inici de la via Bages. En aquest punt remuntarem per un balconet, flanquejant cap a la dreta fins a situar-nos al peu de la via Carrilet 2002 i escalant el primer llarg de corda (IIIº), s'arriba a la primera reunió, un replà gran on s'obre la boca de la cavitat.

Localitzat per l'escalador Quim Prats que va donar notícia als seus companys de la SIRE – UEC l'Hospitalet que el van explorar cap al 1980.

topo 0: Avenc Carrilet 2002

Queraltó, Ramon (1981).- “Avenc Carrilet 2002 – El Bruc (Montserrat)” Excursionisme (71): 23-24. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona.