les Boques Calentes

Conjunt de petites concavitats vora el castell del Montmell

Boca Calenta nº 1: Una curta galeria de 4 metres en suau rampa finalitza en un estret pas pel que surt el corrent d'aire. Comunica amb l'entrada de la nº 2 per un pas impenetrable per l'acumulació de blocs.
Boca Calenta nº 2: Una curta galeria de 4 metres finalitza en un estret pas pel que surt el corrent d'aire. Comunica amb l'entrada de la nº 1 per un pas impenetrable per l'acumulació de blocs.
Boca Calenta nº 3: Té una boca coberta de molsa que dóna pas a una rampa de 6 metres que finalitza en una estretor impenetrable de la que surt el corrent d'aire. Per sobre hi ha una obertura molt estreta i totalment impenetrable, però que deixa entrar una mica de llum.
  • Municipi: Montmell, El
  • Comarca: Baix Penedès
  • Unitat: Montmell, el
  • Última revisió: 2014-09-30 13:03:28

Des de la Juncosa del Montmell cal agafar la pista que surt del poble i porta a l'Àrea recreativa forestal del Montmell. Aquí deixarem el cotxe i continuarem el camí fins a la l'Església nova de Sant Miquel, consagrada en 1598. Continuarem la ruta per un sender més costerut fins a arribar a l'ermita vella de Sant Miquel, que dada del segle XII. Seguirem fins al coll i aquí trobarem un cartell que ens indica a la dreta el camí cap a la Creu del Cap de la Serra (a la dreta) i el camí cap al castell (a l'esquerra). Nosaltres continuarem en direcció al castell i molt a prop del camí de seguida trobarem la primera cavitat, la nº 1.
Una mica per sobre de la Boca Calenta nº 1 i a uns 4 metres es troba la nº 2 i una mica per sobre d'aquesta la Boca Calenta nº 3

Font i Sagué les cita per primer cop en el seu catàleg (1897), gràcies a una informació procedent de Pau Teixidor, de Rodonyà. Ambdós, el 1900, durant una excursió al Montmell veuen les cavitats i Font ja les considera de molt poca importància.

topo 0: les Boques Calentes

foto 0: les Boques Calentes
foto 1: les Boques Calentes
foto 2: les Boques Calentes

1. Font, Norbert (1897).- “Catàlech Espeleològich de Catalunya”. 76 pp. Centre Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  1. Font, Norbert (1900).- “Sota Terra. Excursió espeleòloch-geològica al Priorat, Montanyes de Prades y Alt Panadès” Butlletí CEC (68): 209-226; (69): 245-256. Centre Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  1. Ferraté, Joan (1918).- Espeleologia de les comarques tarragonines. 133 pp. Reus
  2. Borràs, J.; Miñarro, JM; Talavera, F. (1978).- Catàleg espeleològic de Catalunya. Vol. 2. Ed. Políglota. Barcelona.
  • Totes les dades actualitzades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (apunt del 10 de maig 2014) Autors fitxes: Josep Cuenca; Francesc X. Samarra (GE Badalona) i Jordi de Valles (EC Gràcia)