Cova dels Hula-hula

Petita cova de 14 m. de recorregut al fondo d'en Po Robert (Sitges)

Una boca balmada de 2,5 per 2,5 metres permet l'accés a una galeria més baixa i estreta que acaba en un petit ressalt que permet pujar a una petita cambra de 2,5 metres d'alçada a la que segueix una galeria de sostre baix que acaba fent-se impenetrable. Abundants espeleotemes força descalcificats.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2015-12-15 06:00:31

Des de la carretera C-31, abans d'arribar al port d'Aiguadolç hi ha una rotonda per on s'entra a la urbanització Montgavina. En el seu punt punt més alt, al final del carrer de la Creueta ja s'albira la boca de la cova. Cal seguir la llera del barranc d'en Po Robert fins a la segona tartera (dreta hidrogràfica) per on cal ascendir uns 40 metres i uns 10 metres a la dreta de la Cova Seca, en una zona rocosa i a la base d'un petit cingle es troba la cavitat.

Localitzada per membres del GE Talaia (Vilanova i la Geltrú) el 1972 en equivocar-se de camí després de sortir de l'avenc del Vallaric. A finals de maig del mateix anys la van explorar i topografiar junt amb les altres coves properes al mateix barranc.

topo 0: Cova dels Hula-hula

foto 0: Cova dels Hula-hula
foto 1: Cova dels Hula-hula

1. Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. III . 207 pp. Barcelona.
  1. Conesa, X. (1972).- “Coves del Po-Robert”. Soterrània (3):3-7. GET – AE Talaia. Vilanova i la Geltrú.
  • Actualització de dades, coordenades i fotografies facilitades per Toni Nubiola i Martí Romero (ERE - CEC)