Tuta del Senglar

Petita cova de 15 metres un recorregut, a Albanyà.

Una àmplia boca de 6 metres d'ample per 11 d'alt, ens presenta una cova solellada on el seu pedregós sòl no permet la presència de vegetació.
  • Municipi: Albanyà
  • Comarca: Alt Empordà
  • Unitat: Alta Garrotxa

Les tutes de la Pólvora i del Senglar són ben visibles des de la pista que va des del coll del Ras al Mas Padern. Des del Mas Padern anirem a la recerca del torrent de la Coma del Ferrer, seguirem torrent avall fins trobar una fita a l'esquerra que dóna accés a un dissimulat camí. Continuarem pel camí seguint les derivacions més clares i planeres, fins que la traça principal comença a perdre's al bell mig d'un pedregós i esclarit bosc; continuarem decididament amunt i en diagonal a la dreta, fins arribar a la capçalera del cingle; des d'aquest lloc veurem la gran balma de la tuta. Recercarem un bon escaler que baixa en diagonal protegit pel bosc. Un cop sota l'escaler, continuarem uns pocs metres més fins trobar un esclarit al bocs que es dirigeix al torrent. Davallarem pel torrent amb forta inclinació fins que aquest s'estreny, veient a la nostra esquerra la paret d'una cinglera, on s'obre l'ampli pòrtic de la cavitat.

Encara que citada d'antic, la primera exploració de que es té referencia, fou realitzada pel GEB el 24 d'octubre de 1998.

1. Miret, Francesc; García,Martí.(1999).-”Catàleg Espeleològic de l'Alta Garrotxa”. Coves de l'Alta Garrotxa. pp 1-108.
  2. Miret, F.(1996).-”Les Baumes, Coves, Forats i Tutes del terme d'Albanyà”. Albanyà (8). Albanyà.