Tuta de les Coromines

Petita cova de 51 metres de recorregut a l'Alta Garrotxa (Albanyà).

Pòrtic de 2x2 metres que ens introdueix en un antic conducte a pressió on s'observen petites cúpules, algunes d'elles han evolucionat fins a formar xemeneies, en una d'elles s'arriba als +9 metres; el sòl està format per sedimentació de sorres i molts blocs localitzats en l'ultim tram.
  • Municipi: Albanyà
  • Comarca: Alt Empordà
  • Unitat: Alta Garrotxa

Situat al SO del Puig dels Boixos. Per la pista de Lliurona en direcció a Bassegoda, ens desviarem a l'esquerra cap a l'Ermedà, abans d'arribar-hi trobarem una desviació a la dreta que acaba en el Camp Llarg, al final del darrer camp cal desviar-se cap a l'esquerra, seguint per un corriol mig perdut que flanqueja pel caire del cingle on trobarem diverses carboneres (dades de 1998). En veure una acumulació de blocs cal desviar-se a la dreta i baixar el pendent fins la primera lleixa del cingle, que seguirem cap a la dreta, fins trobar la cavitat a peu de cingle.
Coordenades aproximades sense massa precisió.

Localitzada per Xavi Borruel del GEB i explorada per aquests el 1994. A l'entrada de la cavitat es trobà una pintada corresponent a unes inicials (AGE) i la data del 10-11-37, aquesta data coincident amb la guerra civil, podria ser causa de la seva utilització com amagatall. Es desconeix si la cavitat era coneguda amb un altre nom.

1. Miret, Francesc; García,Martí.(1999).-”Catàleg Espeleològic de l'Alta Garrotxa”. Coves de l'Alta Garrotxa. Pp 1-108.
  2. Miret, F.(1996).-”Les Baumes, Coves, Forats i Tutes del terme d'Albanyà”. Albanyà (8). Albanyà.