Tuta d'Escaladuix

Petita cova de 23 metres de recorregut prop de Beget (Camprodon)

La boca de 2,50 metres de diàmetre, dóna pas a una galeria de secció arrodonida de 23 metres de longitud, l'alçada de la qual va baixant progressivament fins a 1 metre, aquí s'inicia un laminador baix de 0,30 metres que sembla acabar 4 metres més enllà, obstruït per blocs i pols del pis.
  • Municipi: Camprodon
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2013-09-27 11:10:56

Des de Beget seguirem la pista asfaltada en direcció a Oix, just abans de creuar la Riera de Beget a l'alçada del pont d'en Quelet, ens desviarem a l'esquerra per la pista que discorre pel marge esquerre de la Riera de Beget, fins a trobar cal Barrancot. Des del mas, després de travessar un torrent, se segueix pel camí fins a pujar al collet que es troba sota la Tuta dels Trigassos, des d'aquest, cal seguir el camí en direcció E, i deixar-lo al cap de poc per pujar per un altre camí que s'enfila per un torrent que baixa de l'O des de la cota 919 i toca el peu d'un cingle amb grans balmes. Cal seguir el peu de cingle cap a l'O, per la cornisa que formen les Balmes fins que aquestes s'acaben i comença el bosc. La cova es troba 30 metres més a l'O, a 2 metres per sobre de la base del cingle.
Coordenades aproximades sense gaire precisió.

El 23 de juny de 1969, és localitzat i explorat per membres de l'ERE del CEC, a partir de les indicacions donades per en Joan Carrera, mestre de Beget.

1. Borràs,J;Miñarro,JM;Talavera,F.(1980).-”el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):1-296. ed. Políglota. Barcelona.
  2. Escolà, Oleguer.(1977).-“Resultats espeleològics d'una excursió a Beget”. SIS (5):33-40. SIS del CE Terrassa.