Sistema dels Guixos

Interessant sistema excavat en Guixos, de 33 metres de Fondària i 214 metres de recorregut a Corbera de Llobregat.

La gran dolina de l'avenc del Gall de 21X16 metres, s'introdueix per una rampa amb petits ressalts fins als 22 i 27 metres de fondària on comunica amb la Galeria Remuntant. Després de la sala s'arriba al Sifó de la Sorra, a la profunditat de -33 metres. La Galeria Remuntant posa en contacte la Via del Gall amb l'Avenc del Guix a través de ressalts, galeries i diàclasis, amb alguna gatera de fàcil accés. L'Avenc dels Dos és la zona més vertical i comunica amb l'Avenc del Guix després del Pas de la Llastra. Hi ha la possibilitat de fer la travessa entre l'Avenc del Gall-Avenc del Guix.
  • Municipi: Corbera de Llobregat
  • Litologia: Guixos

Des de Corbera de Llobregat cal seguir la carretera a Gelida, fins arribar al desvio de l'Amunt. Des d'aquest petit nucli urbà, cal seguir la carretera fins arribar a un bloc de pisos, poc després una pista baixa a l'esquerra fins a un transformador d'energia elèctrica. Aquí cal agafar un camí a la dreta del transformador que es dirigeix per dintre el bosc fins a la gran dolina on està la boca de l'Avenc del Gall. La boca de l'avenc del Guix està també dintre de la dolina, al començar a baixar cap al fons. L'avenc dels Dos està situat a 8 metres de la Dolina en direcció a l'avenc del Cau. L'avenc del Cau està situat a uns 40 metres de la dolina gran, es tracta d'una dolina més petita que podria haver format part del sistema, actualment fossilitzada i penjada fora de l'àmbit de la dolina gran.

El senyor Joan Roig Roca de Ca la Quima a Corbera, va informar en Francesc Alarcón membre de la secció d'espeleo del SAC, de l'existència d'un avenc denominat del Gall (Gallo). Uns dies després van explorar l'avenc fins a – 33 metres de fondària. En exploracions posteriors es va descobrir la xarxa de galeries i els altres avencs que formen part del sistema.

topo 0: Sistema dels Guixos

foto 0: Sistema dels Guixos
foto 1: Sistema dels Guixos
foto 2: Sistema dels Guixos
foto 3: Sistema dels Guixos
foto 4: Sistema dels Guixos
foto 5: Sistema dels Guixos

1. Alarcón, Francesc; Burgos, Gloria; Ferrer, Victor. (2005).-“Sistema dels Guixos”.Calaix (1):13-20. SAC-Secció Espeleo. Corbera de Llobregat.
  2. Ferrer, V. (2006).- Avencs de Garraf i d'Ordal. 152 pp. + llibret fitxes i topografies. Edició de l'autor. Barcelona.
  • Coordenades i fotografies facilitades per Espeleobloc (http://espeleobloc.blogspot.com) post del dia 28 de febrer del 2011.