Espeleo World

Forat Negre de Miravall

Cova de 59 metres de recorregut a Les Valls d'Aguilar

L'entrada està formada per una sala de 10 metres de llargada per 4 metres d'alçada, mentre l'amplada oscil·la entre els 3 i els 5 metres. Al fons de sala i després d'un petit ressalt, travessarem un pas arrodonit d'uns 2 metres de diàmetre que ens situa en una altra sala de 5 x 2 i 2 metres d'altura on al fons i a l'esquerra trobem una gatera d'un parell de metres que ens durà a una sala triangular de mides similars a la primera però de poc més d'un metre d'altura. Per la dreta de la sala s'accedeix a la darrera sala on trobem una gran abundància de formació estalagmitica.

• Municipi: Valls d'Aguilar, Les
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el

Per accedir a la cova cal situar-se a l'abeurador que es troba a uns 50 metres abans d'arribar  a la “Cova de la Font de Miravall”. Des d'aquest punt observarem que cap a l'Est hi ha un esperó rocós més elevat que els demés.  Per tant seguirem la pista que poc a poc es va perden, creuarem un torrent i poc després haurem de pujar per una pedrera quasi perduda que es troba dins el bosc a l'esquerra de la pista i sense camí. Per arribar a la cavitat cal fer un delicat flanqueig a  l'alçada de l'esperó rocós.

Explorada pel GIRES en diverses campanyes realitzades en la dècada dels 90.
 J. Senent i JM. Victoria (Montaña 100) citen la cova de Miravall sense més dades. Per tant desconeixem si feien referència  al Forat Negre de Miravall o a l'Espluga de Miravall.

Topos

topo Forat Negre de Miravall

Media

Biblio

1. GIRES (2003).-'Cavidades de la Vall d'Aguilar' Passamà (2): 18-39, GIRES, St.Esteve Sesrovires.
  2. Borras,J.;Miñarro,JM.;Talavera,F.(1978).-Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol. 1):17-107. ed. Políglota. Barcelona.
  3. Senent, J.; Victoria, JM.(1965).-“Datos para el conocimiento espeleológico del macizo del Boumort”. Montaña (100):269-281 Centre Excursionista de Catalunya. Barcelona.